loading...
مسیر موفقیت زنجان
حسین غفوری بازدید : 0 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

شیطان می خواهد مومنان را دلتنگ و پریشان خاطر کند و -اما- مومنان باید همیشه به خدا اطمینان و توکل کنند و کارها را به خدا بسپارند (سوره مجادله، آیه10)

 

حتما کتابهایی را که در زمینه قدرت فکر و کلام مثبت و ازاین دست نوشته و ترجمه شده اند را بسیار خوانده ایدو حتما شما هم مانند من متوجه شده اید که در بسیاری از این کتابها جملات و مطالبی که آورده شده اند از کتاب آسمانی و گفته های حضرت مسیح (ع) آمده و حتی خیلی از جمله های تاکیدی مثبت نیز از کلام این پیامبر بزرگوار آمده است.

سالهاست که وقتی کتابی با اینگونه محتوا می خوانم با خود میگویم  چرا تا به حال هیچ دانشمند،نویسنده،محقق و یا روانشناسی مسلمان سعی نکرده است که تفکری در قرآن آسمانی و احادیث و روایات دین مبین اسلام کند و از جنبه روانی و اجتماعی و از جنبه متافیزیکی مطالعه خود را آغاز کند؟

 

آیا با وجود سخنان گهربار شخصیتی مانند امام علی(ع) و دیگر معصومین و بالاتر از آن با وجود کلام الهی که در غالب کتابی به مارسیده زیباست که در اینگونه مطالب هم به دیگر کشورها وابسته شویم؟

درست نمی دانم ولی احساس میکنم یکی از دلایلی که خداوند قرآن را معجزه جاوید می نامد همین است که بسیاری از درسهای زندگی در آن نهفته است.مانند قدرت کلام،قدرت احساس و تفکر مثبت.

وقتی خداوند فرموده است :سرنوشت هیچ قومی را تغییر ندادیم مگر آنکه خود خواسته اند...خود قوم چگونه میتوانند بخواهند که سرنوشتتشان تغییر کند؟

حتی اگر بگوئیم که آنها با اعمال زشت و گناهان موجب شده اند که خدابرآنان غضب کند و برای تنبیه آن قوم عذابی بیاورد ..باز هم تایید کرده ایم  که تغییر ایجاد شده نتیجه پندار کردار و گفتار غلط آنان بوده است.

البته من شخصا" نمیتوانم بپذیرم که خداوند غضب میکند ؛خدا لطف و مهربانی کامل است و برای من پذیرفتنی نیست که عذاب بفرستد.

عذاب و رنج وجود خارجی ندارد و هرآنچه بر ما می آید نتیجه افکار و گفتار خودمان است.

اگر تمرین ساده ان ال پی را که در پست قبلی گفتم انجام داده باشید متوجه خواهید شد که چه میگویم و خواهید دانست که تفکر چه تاثیری بر نتیجه دارد.

توجه کرده اید که بسیاری انسانها با رفتن به اماکن مقدس از مشکلات و بیماری ها رها میشوند؟عنایت و احترام اماکن مقدس به جای خود.ولی به نظر من آنچه که شفا میدهد چند چیز است:

1.ایمان و باور به اینکه خداوندخواسته آنان را اجابت میکند.(باور)

2.اینگونه اماکن سرشار هستند از کلام و نام انبیاء و خداوندمتعال ،لذا فضایی داریم پر از عشق ،کلام مثبت و افکار مثبت.

 

پیروز باشید

 

 

 

 

 

حسین غفوری بازدید : 0 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ما همیشه در حال فرستادن ارتعاشات و پیام های گوناگون به کائنات هستیم.ولی در اکثر اوقات به پیغام هایی که می فرستیم آگاه نیستیم.برای مثال افکار خود را همانند اسبی سرکش تصور کنید که بدون کنترل شما به هر طرفی که می خواهند می تازند در این صورت افکار مختلف به سمت های مختلف و با اهداف مختلف در حال فرستاده شدن هستند.در صورتی که بتوانیم این روال را متوقف کنیم و افکار خود را در راه رسیدن به خواسته درونیمان هماهنگ کنیم در آن صورت جمله زیر برایتان صدق می کند.

....هر آنچه در ذهنت مجسم کنی به دست خواهی آورد....

این قانون جذب است.تا حالا برایتان پیش آمده است که خواسته قلبیتان به ظهور برسد....تصویر دوستی را در ذهن میبینید و همان لحظه دوستتان تماس میگیرد....پیغامی را با انرژی به خداوند می فرستید و خداوند کسی را در مسیر زندگیتان قرار می دهد و مشکلتان را حل می کند.....

اینها همه نمود هایی از قانون جذب هستند.در زندگی به هر آنچه مکررا بیندیشیم به سمت خود جذب می کنیم.در زیر اصول این قانون عظیم آورده شده است.

1:تصویر سازی کنید:یک تصویر سازی موفق از تصویر و رنگ و صدا و در نهایت حس نهایی تشکیل شده است.از چیزهای کوچک شروع کنید.(تجسم)

2:از عبارات تاکیدی در هر موقعی استفاده کنید و به خودتان عشق دهید.

3:ذهنتان را روی خواسته هایتان متمرکز کنید.

4:خواسته های حقیقی تان را از خواسته های زود گذر جدا کنید.

5:از همه فرصت ها برای جذب شادی و انرژی مثبت استفاده کنید.

6:به احساس خود توجه کنید ببینید هر لحظه چه احساسی دارید و چه احساسی می خواهید.

7:آخر روز را برای تجزیه و تحلیل رفتارتان و جذبتان در آن روز بگذارید.

 

حسین غفوری بازدید : 0 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

 

N . L . P
مخفف کلمات انگلیسی
Neuto Linguistic Programming
است که ترجمه تحت الفظی آن به فارسی
می شود : برنامه ریزی عصبی کلامی .
بخش عصبی این علم تاکید بر این نکته دارد که مهم رفتارها و اعمال انسان از فرآیند 5 حس اصلی او ( بویائی- چشائی- لامسه- بینائی و شنوائی ) نشات می گیرند .به عبارتی ما به کمک این 5 حس خویش دنیا را تجربه کرده و اطلاعات را می گیریم و براساس این اطلاعات است که عکس العمل مقتضی نشان می دهیم . بخش کلی این شیوه تاکید دارد که ما برای تنظیم افکار و رفتار خود و نیز برقرار کردن ارتباط با دیگران از حرف و کلام استفاده می کنیم برنامه ریزی نیز شامل انتخاب روشهایی است که می توانیم با استفاده از آن برای سازمان دهی به اهداف و اعمالمان به نتایج دلخواه برسیم .


چگونگی شکل گیری ان . ال .پی

در اوایل دهه 70 دو نفر آمریکایی به نامهای جان گریندر (زبان شناس) و ریچارد بندلر (روان شناس) شروع به مطالعه و تحقیق بر روی فعالیتهای درمانی 3 روان درمانگر مشهور آن زمان کردند . این 3 نفر عبارت بودند از : فرتیز پرلز (موسس مکتب گشتالت درمانی)، ویر جینیا سایتر (روان شناس مربوط به مسائل خانواده) و میلتون اریکسون (هیپنوتیزم درمانگر معروف که هزاران نفر را از طریق هیپنوتیزم درمان کرده بود) . جان گریندر و ریچارد بندلر به این علت این 3 روان درمانگر را برای کار خود انتخاب کردند چون آنها در حرفه شان بهترین زمان خود بوده و هریک تا به حال افراد بسیار زیادی را درمان کرده بودند. جان گریندر و ریچارد بندلر پس از چند سال تحقیق و مطالعه مستمر بر روی فعالیتهای 3 روان درمانگر ذکر شده به این نکته مهم واقف شدند که با اینکه آنها ظاهرا از روشهای متفاوتی برای روان درمانی استفاده می کردند اما وجود اشتراک زیادی در شیوه های درمانی این 3 نفر وجود داشت. البته بندلر و گریندر ابدا قصد نداشتند مکتب یا شیوه درمانی جدیدی به وجود آورند اما این دو نفر وجود اشتراک 3 روان درمانگر مشهور را پس از مطالعات و تحقیقات زیادی بر روی کار آنان یافته و پالایش کردند و در نهایت شیوه عالی و علمی نوین را در سال 1976 بنام ان . ال .پی پایه گذاری نمودند.

کاربرد های ان . ال . پی

ان . ال. پی، علم و هنر رسیدن به کمال ارتباط موثر تحول درون و کسب موفقیت است و چکیده ای می باشد از الگوی موفقیت افراد موفق جهان ان . ال .پی به شما می آموزد چگونه موفقیتهای گذشته خود را درک کرده و از آنها الگو بسازید تا مجددا موفقیتهای خود را بهتر و بیشتر تکرار کنید. این علم اصولا با ذهن انسان سر و کار دارد و به ما می آموزد چگونه آنچه را که می بینیم می شنویم و احساس می کنیم سازمان داده و از طریق حواس پنج گانه خویش دنیای بیرون را ویرایش و پالایش کنیم. از ان . ال .پی می توان در روان درمانی تجارت آموزش و پرورش ارتباط موثر با دیگران و ... استفاده های علمی و موثر فراوانی کرد .
 
حسین غفوری بازدید : 2 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این تمرین تمرینی ساده است از NLP،با انجام دادن این تمرین خواهید دانست که تجسم تا چه حد بر رسیدن به اهداف موثر است:

1.ابتدا ایستاده پاهای خود را تا عرض شانه تان باز کنید

 

2.اکنون دستها را به دو سمت بدن (در عرض بدن)باز کنید و مستقیم نگاه دارید

 

3.حال بدون چرخش بدن سر را بچرخانید و به نوک انگشتان دست چپ خود نگاه کنید

 

4.همانطور که نوک انگشتان خود را می نگریدبدون اینکه پاهایتان خم شود تا جایی که کمرتان اجازه میدهد به سمت چپ خود بچرخید.

 

5. هرجا که احساس کردید کمرتان دیگر نمی چرخد بایستید و توجه کنید که نوک انگشتان شما کجا را نشان میدهد.

 

6.آنجایی را که نوک انگشتان نشان میدهد را در خاطر داشته باشید و بدون چرخاندن سر نگاه خود را به نقطه ای بعد از آنجا که انگشتان نشان داده اند متوجه کنید.

 

7.حال بدون حرکت دادن پاها به حالت اولیه برگردید

 

8.اکنون چشمان خود را بسته و در ذهن خود تجسم کنید که دستاها را همانطور باز کرده اید و در حال چرخیدن هستید،همانطور که در ذهن خود میجرخید به نطقه ای نکاه کنید و برسید که بعد از آنجایی بود که انگشتان نشان میدهند.

 

9.حال چشمها باز کرده و مراحل 1تا 5 را تکرار کنید.

متعجب خواهید شد وقتی نتیجه را ببینید.

باتشکر از دوست عزیز آقای حسین ملت خواه که این نکته را به ما آموختند.

حسین غفوری بازدید : 0 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

زنی از خانه بیرون آمد و سه پیرمرد را با چهره های زیبا جلوی در دید.
به آنها گفت: « من شما را نمی شناسم ولی فکر می کنم گرسنه باشید، بفرمائید داخل تا چیزی برای خوردن به شما بدهم.»
آنها پرسیدند:« آیا شوهرتان خانه است؟»
زن گفت: « نه، او به دنبال کاری بیرون از خانه رفته.»
آنها گفتند: « پس ما نمی توانیم وارد شویم منتظر می مانیم.»
عصر وقتی شوهر به خانه برگشت، زن ماجرا را برای او تعریف کرد.
شوهرش به او گفت: « برو به آنها بگو شوهرم آمده، بفرمائید داخل.»
زن بیرون رفت و آنها را به خانه دعوت کرد. آنها گفتند: « ما با هم داخل خانه نمی شویم.»
زن با تعجب پرسید: « چرا!؟» یکی از پیرمردها به دیگری اشاره کرد و گفت:« نام او ثروت است.» و به پیرمرد دیگر اشاره کرد و گفت:« نام او موفقیت است. و نام من عشق است، حالا انتخاب کنید که کدام یک از ما وارد خانه شما شویم.»
زن پیش شوهرش برگشت و ماجرا را تعریف کرد. شوهـر گفت:« چه خوب، ثـروت را دعوت کنیم تا خانه مان پر از ثروت شود! » ولی همسرش مخالفت کرد و گفت:« چرا موفقیت را دعوت نکنیم؟»
فرزند خانه که سخنان آنها را می شنید، پیشنهاد کرد:« بگذارید عشق را دعوت کنیم تا خانه پر از عشق و محبت شود.»
مرد و زن هر دو موافقت کردند. زن بیرون رفت و گفت:« کدام یک از شما عشق است؟ او مهمان ماست.»
عشق بلند شد و ثروت و موفقیت هم بلند شدند و دنبال او راه افتادند. زن با تعجب پرسید:« شما دیگر چرا می آیید؟»
پیرمردها با هم گفتند:« اگر شما ثروت یا موفقیت را دعوت می کردید، بقیه نمی آمدند ولی هرجا که
عشق است ثروت و موفقیت هم هست! » آری… با عشق هر آنچه که می خواهید

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 94